Indien u een reservering boekt is deze automatisch bevestigd, u dient de betaling direct te voldoen.
Op het park kun je in het laagseizoen op elke dag van de week, met uitzondering van zaterdag, aankomen en vertrekken (minimale verblijfsduur is 2 nachten). Tijdens het hoogseizoen (juli t/m eind augustus) kun je op ons park alleen op maandagen en vrijdagen aankomen en vertrekken (minimale verblijfsduur is 4 nachten).
Ter plaatse bij de receptie dient u de verplichte toeristenbelasting te betalen, welke per persoon berekend zal worden. Momenteel staat deze op € 1,75 per persoon per dag.
Je kunt je boeking annuleren door contact op te nemen met ons via info@parkchalet.nl
Bij het annuleren van een boeking zijn momenteel de volgende voorwaarden van toepassing:
Bij annulering tot de 42e dag vóór de aankomstdatum bent u 30% verschuldigd, eventuele overige betalingen zullen worden gerestitueerd;
bij annulering vanaf de 42e dag tot de 28e dag vóór de aankomstdatum blijft men 50% van het factuurbedrag verschuldigd;
bij annulering vanaf de 28e dag tot de aankomstdatum blijft men 100% van het factuurbedrag verschuldigd;
bij voortijdige tussentijdse beëindiging gedurende het verblijf blijft men het gehele factuurbedrag verschuldigd.
Parkchalet maakt gebruik van vakantiepark De Lente van Drenthe, in beheer door Siblu Nederland. Hierdoor gelden dezelfde voorwaarden zoals hieronder vermeld.
ALGEMENE VOORWAARDEN PARK VOORWAARDEN
Dit zijn de algemene voorwaarden van Siblu NL B.V., handelend onder de naam Siblu, gevestigd te Vasteland
12E, 3011 BL Rotterdam
Parkchalet is de rechtspersoon bij wie u een reserveringsaanvraag heeft gedaan om gedurende
een overeengekomen periode voor recreatieve doeleinden in een vakantieverblijf te mogen verblijven
Met accommodatie wordt bedoeld het Parkchalet gelegen op De Lente van Drenthe.
Artikel 1 Algemene voorwaarden
1.1 Door een Reserveringsaanvraag te doen overeenkomstig artikel 2 van deze algemene voorwaarden,
bevestigt de boeker deze algemene voorwaarden te hebben ontvangen, gelezen en daarmee akkoord te
gaan. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere reserveringsaanvraag van de boeker en
op alle tussen de boeker alsmede eventuele Medereizigers en Parkchalet tot stand gekomen
Overeenkomsten met betrekking tot een Accommodatie.
1.2 In deze algemene voorwaarden betreft de term "Boeker" de persoon die de Reserveringsaanvraag
indient en daarmee op degene die een Overeenkomst met Parkchalet aangaat met betrekking tot een
Accommodatie.
De term "Medereiziger" betreft de door de Boeker aangegeven medereiziger, die samen met de Boeker
gebruik zal maken van de Accommodatie.
1.3 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen met de verhuurder.
1.4 Parkchalet behoudt zich het recht voor tussentijds wijzigingen aan te brengen in deze algemene
voorwaarden. Indien Parkchalet daartoe overgaat, dan zal zij de Boeker daarvan berichten.
1.5 Voor boekingen gemaakt en gefactureerd via een reisorganisatie gelden eveneens deze algemene
voorwaarden, met uitzondering van de betaalvoorwaarden, ontbindingsvoorwaarden,
annuleringvoorwaarden, wijzigingsvoorwaarden, reserveringskosten en verzekeringspremies. Deze gelden
van de betreffende reisorganisatie waar u boekt.
Artikel 2 Boekingen
2.1 Boeker
2.1.1 Siblu neemt alleen Reserveringsaanvragen in behandeling van personen van 21 jaar en ouder.
Reserveringsaanvragen van een persoon jonger dan 21 jaar zullen niet in behandeling worden genomen.
Algemene Voorwaarden
2.1.2 Alle correspondentie wordt via het (e-mail)adres van de Boeker gevoerd. De Boeker is
verantwoordelijk voor de juistheid van de door de Boeker opgegeven gegevens van zowel de Hoofboeker
als eventuele Medereizigers.
2.2 Reservering en Overeenkomst
2.2.1 U kunt telefonisch of online via de website(s) van Parkchalet een Reserveringsaanvraag voor uw
Accommodatie indienen. Beide manieren zijn voor u (alsmede eventuele Medereizigers) bindend.
2.2.2 De Reserveringsaanvraag via de website verloopt in grote lijnen als volgt:
- de Boeker selecteert de gewenste Accommodatie, de gewenste aankomstdatum, de gewenste
vertrekdatum, het aantal Medereizigers en het type Accommodatie;
- de Boeker geeft aan of hij aanvullende verzekeringen wenst af te sluiten, of er speciale verzoeken zijn
en/of medische problemen (zie ook artikel 2.4 van deze algemene voorwaarden);
- de Boeker voert alle benodigde persoonlijke gegevens in van zowel de Boeker als eventuele
Medereizigers;
- de Boeker controleert alle gegevens op juistheid;
- de Boeker bevestigt dat hij deze algemene voorwaarden heeft ontvangen, gelezen en dat hij daarmee
akkoord is;
- de Boeker ontvangt een gedetailleerd overzicht van de Reserveringsaanvraag, controleert deze op
juistheid en bevestigt zijn Reserveringsaanvraag.
2.2.3 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Parkchalet uw Reserveringsaanvraag schriftelijk (per
e-mail of per post) bevestigt en Parkchalet uw betaling conform artikel 3.1 van de algemene bepalingen ontvangt.
Afhankelijk van de beschikbaarheid zal Parkchalet de Reserveringsaanvraag schriftelijk aan de Boeker bevestigen
en factureren. Deze bevestiging en factuur vormt tevens de Overeenkomst tussen de Boeker en Parkchalet zodra
Parkchalet uw betaling conform artikel 3.1 van de algemene bepalingen ontvangt, tenzij de Boeker volgens
wettelijke volmacht namens derden handelt.
2.2.4 De Overeenkomst dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele beweerde
onjuistheden dienen altijd binnen 10 dagen na datum van ontvangst van de Overeenkomst schriftelijk
kenbaar gemaakt te worden , maar in ieder geval voor de aanvang van uw verblijf in de
Accommodatie. Na het verstrijken van deze periode kan op beweerde onjuistheden geen beroep meer
worden gedaan en wordt de informatie in de Overeenkomst als correct beschouwd.
2.2.5 Bent u binnen 10 dagen na het doen van uw Reserveringsaanvraag niet in het bezit van een
bevestiging, dan dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze Klantenservice. Pas wanneer
de Reserveringsaanvraag door Parkchalet daadwerkelijk is bevestigd, komt de Overeenkomst tussen beide
partijen tot stand.
2.2.6 De Overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de overeengekomen periode, zonder
dat daartoe opzegging is vereist.
2.3 Accommodatie
2.3.2 Alleen de Boeker en eventuele Medereiziger(s) zijn gerechtigd in de geboekte Accommodatie voor
de overeengekomen periode te verblijven. Dit is alleen anders als de Boeker bij wettelijke volmacht namens
een derde heeft geboekt.
2.3.3 Het is niet toegestaan meer personen in de Accommodatie te laten verblijven dan het door Parkchalet
aangegeven maximaal aantal toegestane personen per accommodatietype. Het is niet toegestaan
bezoekers te ontvangen of te laten overnachten zonder voorafgaande (schriftelijke) goedkeuring
Voor actuele informatie hierover zie onze website.
2.3.4 De Accommodatie wordt in goede staat aan de Boeker (alsmede eventuele Medereizigers) ter
beschikking gesteld. Indien u van mening bent dat daarvan geen sprake is, dient u dit onmiddellijk te
melden.
2.3.5 In sommige gevallen kan een Accommodatie, de specificatie van een Accommodatie of de inrichting
c.q. de uitrusting van een Accommodatie afwijken van de in de brochure dan wel op de website vermelde
Algemene Voorwaarden
informatie. Parkchalet is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor onjuiste, onvolledige of misleidende
informatie over een Accommodatie, tenzij dit aan Parkchalet is toe te rekenen.
2.4 Speciale verzoeken en medische problemen
2.4.1 Als u een speciaal verzoek heeft, dan dient u deze in uw Reserveringsaanvraag te vermelden.
2.4.2 Alhoewel Parkchalet zich zal inspannen om alle redelijke verzoeken door te geven, kan zij niet garanderen
dat de verzoeken ingewilligd zullen (kunnen) worden. Parkchalet is daarin afhankelijk van de (mogelijkheden bij
de) Accommodatie en de Accommodatieverstrekker.
2.4.3 De bevestiging dat Parkchalet bekend is met een speciaal verzoek, dat Parkchalet dat speciaal verzoek aan de
Accommodatieverstrekker heeft doorgegeven, dat het speciaal verzoek in de Reserveringsbevestiging of
elders wordt vermeld, houdt geen garantie in dat aan het speciale verzoek zal worden voldaan.
2.4.4 Reserveringsaanvragen waarbij een speciaal verzoek of speciale verzoeken als voorwaarde voor de
totstandkoming van de Overeenkomst worden opgenomen, kunnen helaas als zodanig niet in behandeling
worden genomen. Dergelijke Reserveringsaanvragen zullen als standaard Reserveringsaanvragen in
behandeling worden genomen, dus als een Reserveringsaanvraag zonder voorwaarde(n).
2.4.5 Indien u als Boeker of de eventuele Medereiziger(s) een medisch probleem heeft/hebben of
mindervalide bent/zijn, dan dient u dit in de Reserveringsaanvraag te vermelden. Indien deze gegevens niet
worden vermeld en/of indien Siblu redelijkerwijs niet in staat is om te voorzien in de specifieke behoeften,
dan behoudt Siblu zich het recht voor om de Reserveringsaanvraag te weigeren of te annuleren zodra Siblu
bekend wordt met de specifieke behoeften.
2.5 Overige
2.5.1 Siblu behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen
wanneer persoonlijke gegevens van de Boeker en/of Medereizigers onvolledig en/of onjuist zijn
doorgegeven. In een dergelijk geval vindt geen restitutie van het factuurbedrag (zoals vermeld in de
Reserveringsbevestiging) of een gedeelte daarvan plaats.
2.5.2 Siblu behoudt zich het recht voor om de Reserveringsaanvraag te weigeren zonder opgave van
redenen dan wel aanvullende voorwaarden aan de Reserveringsaanvraag te stellen.
2.5.3 Onder bijzondere omstandigheden behoudt Siblu zich het recht voor uw Reserveringsaanvraag te
annuleren, zie in dat geval artikel 6.5 tot en met 6.8 van deze algemene bepalingen. In dat geval geeft Siblu
de Boeker de mogelijkheid om te verhuizen naar een andere Accommodatie of te annuleren zonder extra
kosten. Voor het overige is er geen recht op enige schadevergoeding.
Artikel 3 Betalingen
3.1 Betalingen
3.1.1 Nadat de Reserveringsaanvraag is gecontroleerd, ontvangt de Boeker een bevestiging en een factuur
(‘Reserveringsbevestiging’). Daarin zijn de reissom, de vaste kosten (zoals de reserveringskosten) en de
optionele kosten (zoals de verzekeringen) vermeld. Zie ook artikel 8 van de algemene voorwaarden.
3.1.2 Na ontvangst van de Reserveringsbevestiging dienen de daarin genoemde kosten als volgt te worden
voldaan:
- Voor een Reserveringsaanvraag die gedaan is meer dan 42 dagen voor de aankomstdatum: Binnen
24 uur na reservering: de aanbetaling van minimaal 30% van de reissom en 100% van eventuele
bijgeboekte verzekeringen. Het restantbedrag van de reissom dient uiterlijk 42 dagen voor de
aankomstdatum te zijn voldaan. Indien de reissom minder dan € 100 bedraagt, betaalt u de
volledige reissom in plaats van bovenstaande aanbetaling.
- Voor een Reserveringsaanvraag die gedaan is minder dan 42 dagen voor de aankomstdatum:
Op het moment van boeken: het volledige factuurbedrag (zoals vermeld in de
Reserveringsbevestiging) in één keer, dus 100% van de reissom, en 100% van eventuele bijgeboekte
verzekeringen.
3.1.3 Na ontvangst van de betaling van het volledige in de Reserveringsbevestiging genoemde
factuurbedrag komt de Overeenkomst tot stand. Circa 1 week voor aankomst worden de reisbescheiden
met toegangsvouchers per e-mail aan de Boeker verstuurd.
3.2 Niet tijdige betaling
3.2.1 Bij niet, niet tijdige en/of onvolledige betaling van de in de Reserveringsbevestiging genoemde
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
bedragen, komt de Overeenkomst niet tot stand.
3.2.2 Heeft u een aanbetaling gedaan, maar heeft u het restantbedrag niet, niet tijdig en/of niet volledig
binnen de in artikel 3.1 van deze algemene voorwaarden gestelde termijn voldaan, dan zult u in verzuim
zijn zonder dat daartoe een ingebrekestelling is vereist. In dat geval is Siblu gerechtigd de Overeenkomst
met onmiddellijke ingang te beëindigen. De door u betaalde aanbetaling wordt niet gerestitueerd, zie
artikel 6 van de algemene voorwaarden.
3.2.3 Als de Overeenkomst op grond van artikel 3.2.1 van deze algemene voorwaarden niet tot stand komt
dan wel op grond van artikel 3.2.2 van deze algemene voorwaarden wordt beëindigd dan geldt het bepaalde
ten aanzien van de annuleringsvoorwaarden uit artikel 6 van de algemene voorwaarden.
3.2.4 Eventueel reeds betaalde gelden zullen worden verrekend met het op grond van artikel 6 van deze
algemene voorwaarden verschuldigde bedrag.
3.3 Kosten ter plaatse te voldoen
3.3.1 Bij een aantal Accommodaties dient u ter plaatse aanvullende kosten te betalen. Deze kosten zullen
u ter plaatse separaat in rekening worden gebracht.
3.3.2 De ter plaatse te betalen kosten kunnen bestaan uit de verplichte bijkomende kosten die u dient te
betalen aan de Accommodatieverstrekker dan wel bij de receptie van de Accommodatie. Dit kunnen
bijvoorbeeld – maar niet uitsluitend – kosten zijn voor eventueel verschuldigde belastingen of heffingen
(zoals waarborgsom, toeristenbelasting, milieuheffing).
3.3.3 De informatie over welke bijkomende en optionele kosten op uw Accommodatie van toepassing zijn,
is per Accommodatie terug te vinden op onze website en – indien en voor zover mogelijk – op uw
Reserveringsbevestiging. Niet uitgesloten is dat tussen het boeken van de Accommodatie en de aankomst
ter plaatse de hoogte van deze kosten zijn gewijzigd en/of dat nieuwe overheidsheffingen in werking zijn
getreden.
3.3.4 Siblu is niet aansprakelijk voor eventuele lokale heffingen die ter plaatse in rekening worden
gebracht. Ook is Siblu niet aansprakelijk voor eventuele wijzigingen in de kosten die ter plaatse voldaan
moeten worden aangezien deze buiten de invloed van Siblu vallen.
Artikel 4 Groepsreserveringen en betalingen
4.1 Groepsreserveringen van onder andere verenigingen, scholen, bedrijven en instellingen kunt u maken
met onze reserveringsafdeling.
4.2 Er kunnen speciale voorwaarden worden gesteld aan onder andere de begeleiding en ligging van de
Accommodaties ten opzichte van elkaar. Doel, aard en omvang van de groep kan ertoe leiden dat Siblu in
bepaalde gevallen de reserveringsaanvraag niet kan accepteren.
4.3 Het bepaalde in artikelen 2 en 3 van deze algemene voorwaarden is van overeenkomstige toepassing
op groepsreserveringen.
Artikel 5 Wijzigingen
5.1 Indien u, na de totstandkoming van de Overeenkomst, wijzigingen wilt aanbrengen in uw reservering,
dan dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Siblu is niet gehouden aan uw verzoek mee te
werken. Het is aan Siblu om te beoordelen of en in hoeverre de door u gewenste wijzigingen (kunnen)
worden geaccepteerd.
5.2 Voor wijzigingen tot 42 dagen voor de aankomstdatum, brengen wij u € 35,- per wijziging aan
wijzigingskosten in rekening. Deze wijzigingskosten worden alleen niet in rekening gebracht indien u de
duur van uw verblijf verlengt of uw verblijf omboekt naar een duurdere periode en/of duurdere
Accommodatie.
5.3 Indien u na de totstandkoming van een Overeenkomst met betrekking tot meer dan 1 Accommodatie
het aantal geboekte Accommodaties wilt verminderen, gelden de annuleringsvoorwaarden zoals genoemd
in artikel 6 van deze algemene voorwaarden.
5.4 In beginsel worden wijzigingen vanaf 42 dagen voor de aankomstdatum niet geaccepteerd. In geval
van een wijziging naar een goedkopere periode en/of accommodatietype of een (gedeeltelijke) annulering,
vanaf 42 dagen voor de aankomstdatum, bent u het volledige factuurbedrag (zoals vermeld in de
Reserveringsbevestiging) verschuldigd.
5.5 Indien Siblu uw verzoek tot wijziging inwilligt dan wel niet kan inwilligen, blijft de Boeker
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
verantwoordelijk en aansprakelijk voor de reservering. Dit is alleen anders indien een ander dan de Boeker
de Boeker wordt. In dat geval zal die ander de verantwoordelijke en aansprakelijke zijn. In geval van een
wijziging ontvangt u een gewijzigde Overeenkomst.
5.6 Indien een wijziging niet mogelijk is, blijft de oude reservering gelden. Siblu zal dit zo spoedig mogelijk
na het wijzigingsverzoek aan de Boeker mededelen.
5.7 Wijzigingen door Siblu. Als Siblu om welke reden dan ook wijzigingen in uw vakantie moet aanbrengen
voordat deze begint (tenzij dit komt door omstandigheden waar wij geen invloed op hebben, in geval van
overmacht [artikel 16], of als het om een kleine wijziging gaat), dan zal Siblu u een accommodatie aanbieden
van vergelijkbare kwaliteit en met vergelijkbare faciliteiten, afhankelijk van de beschikbaarheid. U kunt dan
kiezen uit de volgende opties:
- Een alternatieve vakantie bij Siblu van gelijke of hogere kwaliteit accepteren zonder extra kosten.
Siblu zal een deel restitueren als de nieuwe vakantie goedkoper is dan de oorspronkelijke, of als er
specifieke extra’s zijn betaald voor een boeking met behulp van de optie “zelf uw vakantiehuis
uitkiezen”.
- Een volledige restitutie accepteren van alle bedragen die aan Siblu zijn betaald als volledige en
definitieve afwikkeling en uw vakantie annuleren.
U dient Siblu op de hoogte te stellen binnen 5 dagen nadat het alternatieve aanbod aan u is voorgesteld, en
in elk geval voor het begin van uw vakantie zoals die oorspronkelijk was geboekt. Zo niet, dan gaan wij ervan
uit dat het aanbod is geaccepteerd.
Artikel 6 Annuleringen
6.1 Indien een reservering door de Hoofdboeker (gedeeltelijk) wordt geannuleerd dan zijn hiermee
annuleringskosten gemoeid. De hoogte van de annuleringskosten hangt af van het moment waarop uw
annulering plaatsvindt.
6.2 Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten, dan gelden de voorwaarden zoals genoemd in de
desbetreffende verzekering.
6.3 Bij een annulering zonder annuleringsverzekering of zonder een voor uw annuleringsverzekering
geldige reden zijn de volgende bepalingen van toepassing:
a) bij annulering tot de 42e dag vóór de aankomstdatum blijft u 30% van het factuurbedrag
verschuldigd, eventuele overige betalingen zullen worden gerestitueerd;
b) bij annulering vanaf de 42e dag tot de 28ste dag vóór de aankomstdatum blijft u 50% van het
factuurbedrag verschuldigd, eventuele overige betalingen zullen worden gerestitueerd;
c) bij annulering vanaf de 28ste dag tot de aankomstdatum blijft u 100% van het factuurbedrag
verschuldigd. Toeristenbelasting wordt gerestitueerd;
d) bij voortijdige tussentijdse beëindiging gedurende het verblijf blijft u het gehele factuurbedrag
verschuldigd.
6.4 De betaling van het onder a, b, c en d genoemde annuleringssom dient – indien en voor zover betaling
nog niet heeft plaatsgevonden – binnen 14 dagen na annulering te ontvangen te zijn door Siblu. Betaalde
verzekeringspremies worden niet gerestitueerd.
6.5 Annuleringen door Siblu. Als Siblu om welke reden dan ook uw reservering moet annuleren (tenzij dit
komt door omstandigheden waar wij geen invloed op hebben, in geval van overmacht [artikel 16]), dan zal
Siblu u een accommodatie aanbieden van vergelijkbare kwaliteit en met vergelijkbare faciliteiten,
afhankelijk van de beschikbaarheid. U kunt dan kiezen uit de volgende opties:
- Een alternatieve vakantie bij Siblu van gelijke of hogere kwaliteit accepteren zonder extra kosten.
Siblu zal een deel restitueren als de nieuwe vakantie goedkoper is dan de oorspronkelijke, of als er
specifieke extra’s zijn betaald voor een boeking met behulp van de optie “zelf uw vakantiehuis
uitkiezen”.
- Een volledige restitutie accepteren van alle bedragen die aan Siblu zijn betaald als volledige en
definitieve afwikkeling en uw vakantie annuleren.
U dient Siblu op de hoogte te stellen binnen 5 dagen nadat het alternatieve aanbod aan u is voorgesteld, en
in elk geval voor het begin van uw vakantie zoals die oorspronkelijk was geboekt. Zo niet, dan gaan wij ervan
uit dat het aanbod is geaccepteerd.
Artikel 7 Overdraagbaarheid
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
7.1 De Hoofdboeker en de Medereiziger(s) zijn niet toegestaan om de reservering onder welke naam dan
ook en om welke reden dan ook over te dragen aan anderen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen met
Siblu.
7.2 Indien de Hoofdboeker en Siblu zijn overeengekomen dat de Hoofdboeker en/of de Medereizigers(s)
mogen worden vervangen, dan blijft de oorspronkelijke Hoofdboeker aansprakelijk voor de betaling van
het volledige factuurbedrag (zoals vermeld in de Reserveringsbevestiging) en eventuele extra kosten als
gevolg van de wijziging.
Artikel 8 Prijzen
8.1 Actuele prijzen zijn te vinden op onze website www.siblu.nl of door te bellen naar 010-3031820. Siblu
is niet verantwoordelijk voor deze informatie als deze niet schriftelijk is bevestigd op het moment dat de
bevestigingsfactuur wordt uitgereikt.
8.2 De prijs per nacht kan na aftrek van kortingen of aanbiedingen niet lager zijn dan de door Siblu
vastgestelde minimumprijs. Siblu behoudt zich het recht voor om geen korting of speciale aanbieding of
een combinatie van kortingen en aanbiedingen toe te passen als de totale kosten van uw vakantie hierdoor
onder de minimumprijs uit zouden komen die door Siblu is vastgesteld. De totale prijs van uw vakantie is
inclusief BTW en exclusief lokale heffingen en is gebaseerd op de prijzen op de dag van uw initiële boeking.
De prijzen kunnen zonder kennisgeving veranderen, zelfs in hetzelfde seizoen. Daarnaast dient u nieuwe
belastingen of soortgelijke vergoedingen die met de vakantieboeking verband houden, evenals verhogingen
van het belastingtarief te betalen, zelfs als Siblu primair aansprakelijk is.
8.3 In de huurprijs is inbegrepen:
- De huur van de compleet ingerichte accommodatie of een standplaats voor het aantal in de
reservering aangegeven personen.
- Parkeerplaats voor 1 auto naast de accommodatie, bij standplaats of collectieve parkeerplaats.
- Water, elektriciteit en gas.
- Fun Passen voor alle gasten op de reservering (niet beschikbaar op de Siblu vakantieparken in
Nederland).
- Toegang tot de zwembadcomplexen, entertainment en andere sport- en animatiefaciliteiten die
geen extra toeslag hebben.
- BTW.
8.4 Niet in de huurprijs inbegrepen zijn:
- Toeristenbelasting en overige lokale heffingen.
- Eindschoonmaak
- Bedlinnen en handdoeken
- Kinderuitrusting (babybadje, babybedje, hoge kinderstoel, buggy)
- Schadeverzekering
- Overige verzekeringen
- Huisdieren
8.5 Siblu behoudt zich het recht voor de prijzen te wijzigen en/of een toeslag in rekening te brengen,
bijvoorbeeld ten gevolge van (maar niet beperkt tot) een wijziging van de energieprijzen,
overheidsheffingen en/of belastingen. Siblu behoudt zich tevens het recht voor om de
kortingsaanbiedingen en -regelingen te wijzigen.
8.6 Bij uw Reserveringsaanvraag wordt u op de hoogte gesteld van de dan geldende prijs. De op de
Reserveringsbevestiging vermelde prijs is bindend. Van prijskortingen en/of speciale aanbiedingen kan geen
gebruik worden gemaakt nadat de Reserveringsbevestiging door Siblu is verzonden.
8.7 Alle prijzen zijn inclusief BTW, indien van toepassing, tenzij anders vermeld.
Artikel 9 Schade
9.1 De huurder en degene die hem of haar vergezellen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies en/of
schade die voor Siblu en/of enige derde ontstaat als direct of indirect gevolg van hun verblijf, ongeacht of
dit werd veroorzaakt door handelen of nalaten van henzelf of van derden die zich door hun toedoen in het
park bevinden als mede voor alle schade die veroorzaakt is door een dier en/of zaak die zij onder zich
hebben.
9.2 Bij onjuist gebruik c.q. onjuist achter laten van de accommodatie kunnen aanvullende (schoonmaak)
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
kosten worden doorberekend.
Artikel 10 Aankomst en vertrek
10.1 Tijd van aankomst en vertrek staan op uw bevestiging/voucher vermeld. In de regel is de aankomsttijd
tussen 16.00 uur en 19.00 uur. De vertrektijd is meestal tussen 08.00 uur en 10.00 uur.
10.2 Vroegere aankomst is op eigen risico. Bij verwachte verlate aankomst dient u dit rechtstreeks
telefonisch aan de Accommodatieverstrekker te melden. Bij geen gehoor dient u telefonisch contact op te
nemen met Siblu. Is hieraan niet voldaan, dan blijft de Accommodatie maximaal 24 uur gereserveerd.
10.3 Indien u niet binnen deze 24 uur arriveert of zich anderszins binnen deze periode bij de receptie van
de Accommodatie meldt, dan wordt de reservering geacht geannuleerd te zijn en is artikel 6 van deze
algemene voorwaarden van toepassing.
10.4 Voor alle Accommodaties geldt dat bij latere aankomst of vervroegd vertrek, u het volledige
factuurbedrag (zoals vermeld in de Reserveringsbevestiging) verschuldigd kunt zijn.
Artikel 11 Huisdieren
11.1 Op onze website vindt u de meest recente informatie op welke vakantieparken en accommodaties
welke huisdieren zijn toegestaan.
11.2 Als u huisdieren wenst mee te nemen, dan dient u dit direct tijdens de Reserveringsaanvraag door te
geven en bij aankomst bij de receptie van de Accommodatie te melden. Siblu behoudt zich het recht voor
om huisdieren bij de Accommodatie te weigeren zonder opgaaf van redenen.
11.3 Aanmelding van huisdieren na de Reserveringsaanvraag zal beschouwd worden als een wijziging zoals
bedoeld in artikel 5 van deze algemene voorwaarden.
11.4 Indien honden zijn toegestaan dan is dit maximaal twee honden per Accommodatie. Per Siblu
vakantiepark kan dit aantal anders zijn. Honden, met uitzondering van vechthonden, zijn toegestaan, mits
zij niet agressief zijn en rustig gedrag vertonen. Vechthondenrassen zijn bijvoorbeeld: Pitbull, Staffordbulterriër, Bulterriër, Dobermann, Mastiff etc. In geval van twijfel, dient vooraf toestemming te worden
gegeven door het management van het vakantiepark
11.5 Aan het meenemen van huisdieren kunnen extra (schoonmaak)kosten en voorwaarden verbonden
zijn. Deze zullen worden vermeld op uw Reserveringsbevestiging.
11.6 Voor het vervoer van honden naar landen binnen de EU is het verplicht om een paspoort en
vaccinatieboekje te hebben, dit volgens Europese wetgeving (met ingang van 3 juli 2004). De dieren moeten
worden gevaccineerd tegen rabiës en identificatie door middel van een chip of tatoeage is verplicht. U bent
verantwoordelijk voor het hebben van de juiste reisdocumenten voor uw bestemming.
11.7 Huisdieren dienen te allen tijde aantoonbaar te voldoen aan de daaraan gestelde gezondheids- en
inentingseisen die gelden in het land waarin de Accommodatie is gelegen. Het niet voldoen aan deze eisen
of het niet kunnen aantonen dat wordt voldaan aan deze eisen, kan aanleiding zijn om het huisdier niet in
de Accommodatie toe te laten.
11.8 Huisdieren hebben geen toegang tot waterparken, zwembaden, restaurants, overdekte centrale
voorzieningen en andere openbare plaatsen in, op of rondom de Accommodatie (tenzij anders vermeld).
Honden dienen buiten de Accommodatie te allen tijde te worden aangelijnd. Instructies op het terrein
moeten worden gevolgd. De honden mogen niet storend zijn voor de andere gasten.
11.9 U bent en blijft te allen tijde aansprakelijk voor schade die door een huisdier wordt toegebracht aan
de Accommodatie en/of derden.
Artikel 12 Huishoudelijk reglement en faciliteiten
12.1 Huishoudelijk reglement
12.1.1 Teneinde het verblijf op het Siblu vakantiepark voor alle gasten zo aangenaam mogelijk te laten
verlopen, dienen alle gasten zich te houden aan de voor de per Siblu vakantiepark vastgestelde
gedragsregels, neergelegd in het huishoudelijk reglement. Het huishoudelijk reglement is verkrijgbaar bij
de receptie van het Siblu vakantiepark.
12.1.2 Overtreding van het huishoudelijk reglement door de Boeker en/of Medereizigers kan, na een niet
opgevolgde formele waarschuwing door de medewerkers van het Siblu vakantiepark, verwijdering uit de
Accommodatie tot gevolg hebben, zonder dat restitutie van het factuurbedrag (zoals vermeld in de
Reserveringsbevestiging) of een gedeelte daarvan plaatsvindt.
12.1.3 In overeenstemming met de plaatselijke voorschriften bent u verplicht om u te identificeren bij het
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
inchecken, indien daarom wordt gevraagd. Indien u geen geldige ID kunt tonen behoudt Siblu zich het recht
voor om u niet toe te laten tot het Siblu vakantiepark en de geboekte accommodatie.
12.2 Faciliteiten
12.2.1 De faciliteiten en voorzieningen van een Siblu vakantiepark zoals vermeld in onze brochures of op
onze website, zijn in beginsel voldoende beschikbaar. Buiten de maanden juli en augustus kunnen sommige
faciliteiten, diensten of amusement beperkt of niet beschikbaar zijn. Als u boekt in het laagseizoen dan
raden we u aan om op het moment dat u boekt nader informatie in te winnen bij onze klantenservice. Siblu
neemt dan ook geen Reserveringsaanvragen in behandeling die de beschikbaarheid van de faciliteiten en
voorzieningen als voorwaarde stellen.
12.2.2 Siblu behoudt zich het recht voor om wijzigingen in de (centrale) faciliteiten en voorzieningen van
het vakantiepark te laten aanbrengen. U heeft dan geen recht op enige schadevergoeding. Zie ook artikel
15 van deze algemene voorwaarden.
12.2.3 Siblu wijst de Boeker en eventuele Medereiziger(s) op het feit dat het mogelijk is dat er onderhoud
wordt uitgevoerd op, in of rondom het vakantiepark tijdens een verblijf. U heeft hierbij geen recht op enige
schadevergoeding. Zie ook artikel 14 van deze algemene voorwaarden.
12.2.4 Uit veiligheids- en hygiëne overwegingen is het niet toegestaan in de Accommodaties te roken.
12.2.5 Indien het is het toegestaan bij de eigen Accommodatie of bij de daarvoor bestemde
gemeenschappelijke ruimte te grillen of barbecueën, staat dit per Siblu vakantiepark aangegeven op onze
website.
12.2.6 In geval van zeer droge weersomstandigheden kunnen de lokale autoriteiten het gebruik van
barbecues in bepaalde gebieden verbieden. In dit geval heeft Siblu geen andere keuze dan het grillen en
barbecueën niet toe te staan tot het verbod is opgeheven.
12.2.7 Het is niet toegestaan eigen tenten te plaatsen bij de Accommodaties. Raadpleeg het meest recente
huishoudelijk reglement voor de actuele informatie.
12.3 Overige
12.3 Indien de medewerkers van het Siblu vakantiepark een vermoeden hebben c.q. heeft dat de Boeker
(dan wel eventuele Medereizigers) van een Accommodatie in strijd met de wet en/of het huishoudelijk
reglement en/of de openbare orde en/of de goede zeden handelt, dan staat het Siblu vrij om de Boeker
(dan wel eventuele Medereizigers) de toegang tot het Siblu vakantiepark en de geboekte accommodatie in
de meest brede zin van het woord te weigeren.
Artikel 13 Internet
13.1 Afhankelijk van het vakantiepark wordt de Boeker en zijn Medereizigers, tegen betaling, de toegang
tot het internet via een Wi-Fi of vast netwerk geboden. Tarieven verschillen per
vakantiepark en zijn opvraagbaar bij de desbetreffende receptie. Let op: de internetverbinding is niet altijd
even sterk en kan op bepaalde momenten van de dag langzaam zijn.
13.2 De Boeker is verantwoordelijk voor het juiste gebruik van het internet, alsmede de benodigde
hardware en software configuratie, randapparatuur en verbindingen om de computer of het
besturingssysteem te beschermen.
13.3 Siblu is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van internet of als gevolg van
storingen in het netwerk.
13.4 De Boeker en de Medereiziger(s) moeten zich zo gedragen zoals van verantwoordelijke en zorgvuldige
internetgebruikers verwacht mag worden. Zij dienen zich te onthouden van gedragingen die anderen op
internet belemmeren of waarbij schade door het gebruik van internet aan het netwerk in de breedste zin
van het woord kan ontstaan. De Boeker en de Medereiziger(s) dienen zich te onthouden van het bezoeken
van websites van een onrechtmatig karakter of die niet in overeenstemming zijn met de reputatie van Siblu.
Artikel 14 Aansprakelijkheid
14.1 De Boeker en de Medereiziger(s) zijn aansprakelijk voor alle schade aan en/of in de Accommodatie,
tenzij Boeker en de Medereiziger(s) bewijzen dat de schade hem en de personen waarvoor Boeker en de
Medereiziger(s) verantwoordelijk zijn niet is toe te rekenen.
14.2 Siblu is niet aansprakelijk voor:
a) de veiligheid van de persoonlijke bezittingen of eigendommen van de gasten die in de Siblu
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
vakantieparken verblijven;
b) het defect raken of sluiten van faciliteiten in het vakantiepark voor zover wij hier geen invloed op
hebben of voor zover dit te maken heeft met overmacht;
c) toegang tot faciliteiten waaronder kleedkamers en zwembaden tijdelijk te beperken als dit nodig
is om gezondheids- en veiligheidsredenen en voor onderhoudswerkzaamheden;
d) schade veroorzaakt door of aan voertuigen van gasten waarmee in het vakantiepark wordt gereden
of die geparkeerd staan, zelfs als deze voertuigen nadrukkelijk toestemming hebben gekregen om
het vakantiepark binnen te gaan;
e) wijzigingen in het amusementsprogramma of in geadverteerde activiteiten, het tijdelijk sluiten van
faciliteiten om redenen waar wij geen invloed op hebben;
f) voor diensten die privé́worden aangeboden of geleverd door zijn medewerkers, zoals babysitten,
zwemlessen, etc.;
g) diensten die door een derde worden geleverd maar niet onder toezicht staan van Siblu, zoals
bijvoorbeeld geldautomaten;
h) diefstal (inclusief diefstal uit (zwembad)lockers), verlies en/of schade van of aan zaken dan wel
personen, van welke aard dan ook en door welke oorzaak dan ook;
i) het onklaar geraken en/of buiten werking stellen van technische apparatuur en/of het uitvallen of
sluiten van voorzieningen in en/of bij de Accommodatie;
j) schade die wordt geleden doordat de Accommodatie niet aan de eisen of wensen van de Boeker
en/of Medereiziger(s) voldoet;
k) iedere vorm van gevolgschade;
l) schade veroorzaakt door (extreme) weersinvloeden, dieren of andere vormen van overmacht;
m) storingen in de dienstverlening of gebreken bij door derden verleende diensten;
n) (bouw)activiteiten in de buurt van de gereserveerde Accommodatie, werkzaamheden aan
toegangs- en/of hoofdwegen, geluidsoverlast door bijvoorbeeld buren, kerkklokken, auto’s,
treinen of landbouwwerktuigen, overlast door ongedierte en milieuproblemen in de nabijheid van
de Accommodatie.
14.3 Siblu is voorts in geen geval aansprakelijk voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit
hoofde van een reis- en/ of annuleringsverzekering of enige andere verzekering.
14.4 Het bepaalde onder artikel 14.2 en artikel 14.3 van deze algemene voorwaarden is niet van toepassing
indien de schade het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming van Siblu.
14.5 Evidente fouten of vergissingen op de website of in de brochures binden Siblu niet.
14.6 Voor de juistheid van door derden verstrekt en/of samengesteld (foto)materiaal is Siblu niet
verantwoordelijk.
14.7 De Boeker en de Medereiziger(s) zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle tijdens het verblijf ontstane
verlies en/of toegebrachte schade aan en/of in de Accommodatie, de inrichting en alle zaken welke bij de
geboekte Accommodatie behoren, ongeacht of dit werd veroorzaakt door handelen of nalaten van henzelf,
dan wel door derden die door hun toedoen zich in en/of rondom de Accommodatie bevinden, alsmede voor
alle schade die veroorzaakt is door enig (huis)dier en/of zaak die zij onder zich hebben.
14.8 De Boeker is tevens hoofdelijk aansprakelijk voor alle Medereizigers.
14.9 De Boeker en de Medereiziger(s) vrijwaren Siblu van alle aanspraken inzake schade van derden die
(mede) het gevolg zijn van enig handelen of nalaten van henzelf, andere gebruikers of derden die zich met
toestemming van Boeker en de Medereiziger(s) en/of rondom de Accommodatie bevinden.
Artikel 15 Overmacht
15.1 Overmacht aan de zijde van Siblu ontstaat indien de uitvoering van de Overeenkomst geheel of
gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de wil van Siblu,
daaronder in ieder geval – doch niet uitsluitend – begrepen, oorlogsgevaar, personeelsstakingen,
blokkades, brand, overstroming, overheidsbeslissingen- en instructies en andere storingen of
gebeurtenissen.
15.2 In het geval dat Siblu (tijdelijk) niet in staat is om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk vanwege een
in artikel 15.1 van deze algemene voorwaarden omschreven situatie van overmacht uit te voeren, zal Siblu
de Boeker nadat zij kennis heeft gekregen van de onmogelijkheid om aan de Overeenkomst te voldoen, een
alternatief voorstellen in de vorm van een Accommodatie en/of periode.
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
Artikel 16 Klachten
16.1 Siblu heeft zich volledig ingespannen om ervoor te zorgen dat u een plezierig en onvergetelijk verblijf
heeft. Mocht u echter ondanks alle inspanningen van Siblu toch enige reden voor een klacht hebben, dan
zal Siblu zich samen met de medewerkers van het vakantiepark inspannen om zo spoedig mogelijk
maatregelen te nemen. Eventuele klachten dient u direct ter plaatse bij de receptie van het Siblu
vakantiepark te melden en te bespreken, teneinde de medewerkers van het Siblu vakantiepark in de
gelegenheid te stellen een en ander zo spoedig mogelijk ter plekke op te lossen.
16.2 Mocht de klacht daarna nog steeds niet naar uw tevredenheid zijn opgelost en wenst u een formele
klacht in te dienen, dan kunt u dat doen per e-mail of schrijven. Graag hierin de volgende informatie te
vermelden; de naam van de hoofdboeker, het boekingsnummer, naam van het vakantiepark, de verblijfsdata
en de klacht naar Siblu klantenservice Vasteland 12E, 3011 BL Rotterdam. Stuur ook alle documenten mee
die uw claim ondersteunen zoals schriftelijke verklaringen, medische documenten, facturen, bonnen enz.
Siblu moet de klacht hebben ontvangen binnen 28 dagen na afloop van uw vakantie, tenzij er sprake is van
bijzondere omstandigheden. Wij zullen de ontvangst van uw brief binnen 14 dagen bevestigen en u binnen
28 dagen na ontvangst een reactie sturen op uw klacht.
16.3 Wij kunnen geen collectieve claims of verzoeken in behandeling nemen. Wij accepteren geen
aansprakelijkheid als u ons niet bij de eerste gelegenheid op de hoogte stelt van uw klacht zodat wij de kans
krijgen om zaken recht te zetten.
16.4 Deze procedure is bedoeld om zo snel mogelijk onderzoek te kunnen doen naar uw klacht en uw klacht
zo spoedig mogelijk op te kunnen lossen. U kunt ons helpen door het volgen van deze procedure. Wanneer
u deze procedure niet volgt, kan dit gevolgen hebben voor eventuele schadevergoeding, indien en voor
zover u daar aanspraak op zou kunnen maken.
Artikel 17 Paspoort, tol, deviezen en gezondheidsbepalingen
17.1 De Boeker en Medereiziger(s) zijn zelf verantwoordelijk om de reis naar en van de Accommodatie te
organiseren. Daarvoor eventueel benodigde paspoorten, visa, deviezen en gezondheidsverklaringen
behoren tot de verantwoordelijkheid van de Boeker en Medereiziger(s).
17.2 Het niet (kunnen) voldoen aan het bepaalde in artikel 17.1 van de algemene voorwaarden is geen
geldige reden om de Overeenkomst te beëindigen.7
Artikel 18 Persoonsgegevens
18.1 Door het aangaan van de Overeenkomst stemmen de Boeker en de eventuele Medereiziger(s) er
uitdrukkelijk mee in dat de persoonsgegevens van de Boeker en de eventuele Medereiziger(s) door Siblu
verwerkt mogen worden.
18.2 Op de verwerking van de persoonsgegevens van de Boeker en de eventuele Medereiziger(s) door Siblu
is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing. Siblu is de verantwoordelijke voor het verwerken
en het beheren van deze persoonsgegevens.
18.3 De verwerking van deze persoonsgegevens zal in het kader van een efficiënte en effectieve
bedrijfsvoering plaatsvinden, in het bijzonder gericht op de volgende activiteiten:
- de beoordeling van de Reserveringsaanvraag;
- het aangaan en uitvoeren van de Overeenkomst en het afwikkelen van het betalingsverkeer;
- het verrichten van analyses van persoonsgegevens ten behoeve van statistische doeleinden;
- het uitvoeren van (gerichte) marketingactiviteiten teneinde een relatie met u als klant tot stand te
brengen of in stand te houden dan wel uit te breiden;
- het voldoen aan wettelijke verplichtingen.
18.4 De persoonsgegevens van de Boeker en de eventuele Medereiziger(s) zijn beschikbaar voor en kunnen
ten behoeve van de bovenvermelde doelen worden uitgewisseld tussen alle bedrijven die behoren tot de
groep van bedrijven waartoe Siblu behoort. Siblu kan in het kader van de genoemde activiteiten derde
partijen inschakelen.
18.5 Op uw verzoek zullen wij de persoonsgegevens corrigeren, toevoegen, verwijderen of blokkeren,
bijvoorbeeld als de persoonsgegevens feitelijk onjuist zijn. Dit kan betekenen dat onze diensten (of een deel
daarvan) niet meer voor u toegankelijk zijn.
18.6 U heeft het recht om uw persoonsgegevens, zoals bij Siblu bekend, op te vragen.
18.7 Als u geen prijs stelt op de ontvangst van informatie of aanbiedingen van Siblu, kunt u ons daar
schriftelijk van in kennis stellen.
Algemene Voorwaarden - Siblu NL B.V. Oktober 2023
Artikel 19 Foto's en video's
19.1 Als een Boeker en/of Medereiziger(s) en/of gast(en) per ongeluk op een foto en/of video staat c.q.
staan die wordt opgenomen voor plaatsing in een publicatie van Siblu en/of weergave op de website van
Siblu, wordt diens instemming met het gebruik van de foto en/of video in de publicatie en/of de internetsite
vermoed, zelfs indien hij/zij op de foto en/of video herkenbaar is.
19.2 Aan de beelden van de publicaties van Siblu en internetsites kunnen geen rechten worden ontleend.
Artikel 20 Veiligheid
20.1 U dient er rekening mee te houden dat de voorzieningen op het vakantiepark en de Accommodatie
zelf voldoen aan de normen en de standaarden van het land waar de Accommodatie zich bevindt. Deze
normen en standaarden kunnen afwijken van de normen en standaarden in Nederland.
20.2 U dient derhalve voor zowel uzelf als voor de eventuele Medereiziger(s) alle redelijke
voorzorgsmaatregelen te treffen om uw veiligheid en die van de eventuele Medereiziger(s) te waarborgen.
In het bijzonder dient u zich te vergewissen van de lokale procedures, het zwembadterrein en eventuele
onbekende kookapparaten. U moet zich ook vertrouwd maken met eventuele veiligheidsinformatie ter
plaatse en ervoor zorgen dat u aan alle veiligheidsvoorschriften voldoet.
Artikel 21 Correspondentie
Correspondentie kunt u sturen naar:
Siblu NL B.V.
Vasteland 12E
3011 BL Rotterdam
info@siblu.nl
Artikel 22 Geschillen
22.1 Op alle Overeenkomsten die tussen de Boeker (alsmede eventuele Medereizigers) en Siblu worden
gesloten en op deze algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.
22.2 Uitsluitend de Nederlandse rechter is bevoegd van geschillen kennis te nemen